Wat wil jij als gebruiker van Feedback-software in de zorgsector? Of je nu verpleegkundige, arts of systeembeheerder bent; snelheid, gebruikersvriendelijkheid en veiligheid staan altijd hoog in het vaandel. Maar bovenal moet het gewoon toe te passen zijn op de dagelijkse praktijk van de zorg! Daarnaast is het ideaal als je ideeën hebt om de werking te verbeteren, dit ook toegepast kan worden.
Onze jas werd te klein
Met FeedbackRadar hebben we sinds 2014 met succes aan deze wensen kunnen voldoen. In 2019 merkten we dat het systeem door de vele gebruikers tegen de toppen van haar kunnen aan begon te lopen. Met de toenemende groei van klanten, gebruikers en verzonden vragenlijsten groeiden we uit ons digitale jasje. Ook wilden we vaak nieuwe ideeën van onze gebruikers invoeren en liepen dan tegen de grenzen van de code van de software aan.
Om zowel de snelheid als de wendbaarheid van ons als organisatie ook in de toekomst te kunnen behouden hebben we besloten het over een andere boeg te gooien: geen nieuwe investering in de huidige code, maar op zoek naar wat anno 2021 een goede oplossing is voor onze software applicatie die zowel mobiel als op PC, tablet en andere devices goed moet kunnen werken.
Bouwen maar!
We kozen voor de programmeertaal van React, met .NET (spreek uit als dotnet) als framework ten behoeve van de naadloze samenwerking van de applicaties en bibliotheken geschreven in verschillende programmeertalen. Aanvullend gebruik makend van Microsoft Azure als cloud computing platform om ons systeem als Saas (Software as a Service) goed te kunnen besturen.
Gedurende een groot deel van 2020 is er gebouwd aan de nieuwe versie van FeedbackRadar, die we ‘3.0’ hebben gedoopt. Terwijl de huidige 2.0 versie gewoon werd gebruikt, is er achter de schermen een complete nieuwe versie gebouwd door onze ontwikkelaar OKE. Na uitvoerig testen, testen en nog meer testen hebben we in de zomer van 2021 de eerste klanten overgezet. Inmiddels zijn alle klanten overgestapt en werken we al aan de eerste zaken op de nieuwe ontwikkel wensenlijst.
Wat is er nieuw?
De nieuwe versie is zeker geen kopie van wat er was, er is veel nieuws aan toegevoegd:
- Vragenlijsten worden nu opgebouwd vanuit een catalogus van vragen, subvragen en antwoorden. Dit heeft als voordeel dat je radar-breed een rapportage kunt genereren van 1 of meerdere vragen die in meerdere vragenlijsten worden gesteld. Een wens die veel van onze klanten hadden.
- De mogelijkheid om feedback van externe cliënten / klanten / patiënten te scheiden van je interne klant: je medewerker. Nu is het afnemen van MTO, interne service vragen of on-boarding follow-up nog interessanter!
- Het labelen van open antwoorden is veel makkelijker, en kunnen er rapportages worden gemaakt op basis van de labels.
- De gehele look & feel is aangepast en oogt rustiger en het werken met z.g.n. ‘bread-crumbs’ werkt veel intuïtiever voor gebruikers
- In de hele applicatie zijn diverse zoekvakken, filteropties en andere aanvullingen toegevoegd om FeedbackRadar klaar te maken als volwaardige applicatie klaar voor de toekomst, zonder de gebruiksvriendelijkheid te bemoeilijken.
Wat zit die nieuwe jas toch lekker!
Laagdrempelig in gebruik, en hoogwaardig in snelheid! Dat hebben we inmiddels al terug gehoord van onze klanten. Het systeem werkt lekker snel, navigeert vlot van ene naar andere pagina en het laden van data is supersnel!
Met ons Feedback systeem in een nieuwe, passende jas, hebben wij veel zin om in volle vaart alle ontwikkel ideeën te gaan implementeren samen met onze klanten en hun gebruikers!